Oiva-raportin esilläpito

  • yrityksen sisäänkäynnin yhteydessä, kun kuluttaja asioi yrityksessä
  • yrityksen internetsivulla raporttina tai linkki oivahymy-hakuun
  • oivahymy.fi haku
    Eviran määräys 2/2016

Sisäänkäynnin yhteydessä

Viimeisin Oiva-raportti (alkuperäinen) on laitettava esille asiakassisäänkäynnin yhteyteen, niin että kuluttaja helposti voi lukea sen. Jos Oiva-raportti ei ole saapunut tai raportti on vahingoittunut tai hävinnyt, uuden raportin saa ottamalla yhteyttä omaan terveystarkastajaan. Tutustu ohjeeseen.

Yrityksen internet-sivulla

Elintarvikeyrittäjän on julkaistava sähköinen versio viimeisimmistä Oiva-raportista elintarvikeyrityksen verkkosivuilla, kun yritys markkinoi elintarvikkeita sivullaan. Oiva-raportit on sijoitettava verkkosivujen ensimmäiselle sivulle, niin että raportit on kuluttajalle helposti havaittavissa. Sähköiset Oiva-raportit voidaan liittää verkko-sivuille joko pdf-muodossa tai linkittämällä yrityksen Oiva-raporttiin oivahymy.fi/hae yrityksiä -sivustolla. Tutustu ohjeeseen.

Oivahymy.fi/hae yrityksiä sivulla

Oiva-raportit julkaistaan hakupalvelussa 10 pv niiden valmistuttua. Tarkastaja toimitta Oiva-raportin joko postitse tai yhteen sähköpostiosoitteeseen. Näin toimijalle jää aikaa tutustua raporttiin ennen sen julkistamista. Tutustu ohjeeseen.

Muokattu 9.8.2016